Реклама: інфо для початківця

Основні засади реклами в інтернеті, та де шукати розгорнуті інструкції

Новини Реклама: інфо для початківця

Ця стаття – остання з серії, присвяченої створенню власного сайту. У ній ми розглянемо основні способи рекламувати свою веб-сторінку в інтернеті, чим вони відрізняються між собою, їх переваги та недоліки.

Інформацію з попередніх статей ви можете переглянути тут:

Сайт – домівка Вашого бізнесу

Наповнення сайту: чим зацікавити клієнта?

Без рекламного просування в інтернеті ви можете користуватися сайтом у якості візитки: спрямовувати туди клієнтів, з якими ви вже почали працювати, щоб вони ознайомилися з прайсом, вашими можливостями та пропозиціями. Це досить зручно, але за таких умов сам сайт не приведе вам нових клієнтів, бо загубиться десь на 3-4 сторінці видачі Google, і користувачі інтернету просто не матимуть шансу на нього натрапити.

Тож якщо ви хочете, щоб веб-сторінка працювала на вас і в плані пошуку нових клієнтів, реклама вам просто необхідна. Реклама в інтернеті – це дуже широка тема для вивчення: не на одну статтю і не на одну годину. Ми розповімо вам лише найголовніші засади, щоб ви змогли вільно орієнтуватися в цьому просторі, та скеруємо вас вірним напрямком для подальшого вивчання цієї теми.

Різновиди реклами: що ж обрати?

Реклама сайту ділиться на три типи:

  • Контекстну;

  • Таргетовану;

  • Іншу.

Контекстна реклама

Контекстна називається так, бо демонструється інформаційним наповненням сторінки (тобто, контекстом), на яку переходить користувач. У залежності від використовуваної пошукової системи є різні сервіси для її запуску: Google Ads, Яндекс.Директ, Mail.ru, Bing та інші. У нашій країні найбільш популярна пошукова система Google, тому ми ознайомимось з основними особливостями реклами через Google Ads.

Контекстна реклама у Google Ads поділяється на 3 великі групи:

  1. Пошукову (текстову)

  2. Рекламу в контекстно-медійній мережі (банерну)

  3. Відеорекламу.

Пошукова реклама.

Це оголошення, які користувач бачить в Google у відповідь на свій запит. Наприклад:

 поиск.jpg

Ці оголошення розміщуються на початку та/або в кінці сторінки з поміткою «Реклама».

Принцип налаштування пошукової реклами:

  1. Спеціаліст проводить налаштування рекламного аккаунту Google Ads, вказує місто, час показу реклами, підбирає релевантні запити користувачів.
  2. Створює “привабливе” оголошення, в якому вказує переваги своєї компанії, спеціальні пропозиції, УТП. Зазначає денний бюджет (скільки готовий витрачати в день) на рекламу.
  3. Сервіс аналізує всі оголошення від різних рекламодавців, присвоює кожному рейтинг, залежно від якого і визначається порядковий номер оголошення у видачі Google.

Контекстно-медійна мережа

КММ, або медійна реклама – це усі яскраві банери, що ви бачите на різних сайтах: зазвичай їх зміст буде схожої тематики, що й зміст сторінки:

кмс.jpg

Для того, щоб зробити таке рекламне оголошення, вам навіть не треба знати Photoshop чи наймати дизайнера: Google Ads на цей випадок пропонує візуальні шаблони, що включають місце для картинки та напису. Банерна реклама охоплює більшу аудиторію, ніж пошукова, проте значно менша частина цієї аудиторії вже цілком налаштована на придбання вашого продукту. Якщо пошукова реклама показує ваше оголошення людині, яка гуглить «купити меблі», то банерна може показувати рекламу користувачу, що шукає недорогий ремонт. Меблі після ремонту йому теж знадобляться, але уперше він про це задумається, лише побачивши цей банер.

Цілі, яких прагне досягти КММ:

  • Збільшити впізнаваність вашого бренду;

  • Також збільшити аудиторію вашого сайту;

  • Повернути потенційного клієнта на сайт (ремаркетинг).

Ремаркетинг – це категорія реклами, що буде з’являтися лише у людей, що заходили на ваш сайт/певні його сторінки (налаштування можуть бути різними). Головні її призначення – переконати покупця, який вагається, або повідомити постійним клієнтам про акційну пропозицію.

Відеореклама

Відеореклама – це реклама у мережі YouTube та на різних сайтах. З її допомогою формується попит, розповідається історія бренду, повідомляється про акції. Ви можете налаштувати таргет відеооголошень на YouTube (видачу реклами лише конкретній аудиторії) за такими показниками:

  • Вік глядачів, сімейний статус, прибуток та інше;

  • Їх інтереси;

  • Реклама лише на певні канали та відеоблоги;

  • Відео певної тематики;

  • Видача при певних ключових запитах;

  • Видача групі зацікавлених користувачів – людям, що активно шукають певні товари в Google, гуглять певні запити тощо.

  • Видача для певних пристроїв (комп’ютерів, смартфонів, пристроїв для телебачення та іншого).

Контекстна реклама має багато переваг:

  • Її ефективність легко оцінити;

  • Результат проявляється швидко;

  • Легко оплачується;

  • Має широкий вибір інструментів.

Але є і недоліки, які важливо враховувати: висока конкуренція в певних темах збільшує маржу та обмежує аудиторію.

Як це працює?

Сайт має обмежену площу для викладення банерів, пошукова сторінка має 7 вакантних місць під пошукову рекламу, тож, коли на ці місця претендує більша кількість сайтів, їх оголошення мають пройти аукціон, в результаті якого будуть відібрані ті, кого продемонструють потенційному покупцеві. Роль у відборі відіграють рейтинг вашого сайту (довіра до нього Google) і кількість грошей, яку ви готові віддати за перехід клієнта за посиланням (ціна налаштовується в особистому кабінеті Google Ads і називається «ставка за клік»).

До того ж, контекстну рекламу слід постійно оптимізувати та налаштовувати, щоб вона працювала дійсно ефективно.

Якщо ви хочете ближче ознайомитися з можливостями контекстної реклами та запустити рекламу свого сайту, ми рекомендуємо вам прочитати Керівництво з реклами Google. Але краще на самому початку рекламної кампанії все ж доручити налаштування спеціалісту, а надалі вже працювати з рекламним кабінетом самостійно.

Інші види реклами

Медійна

Гарний спосіб прорекламувати свій сайт та свою діяльність – купити рекламний банер або статтю про вас на якомусь сайті близької тематики. Частіше за все, таке оголошення буде знаходитися там увесь проплачений період (це залежить від цінової пропозиції та налаштувань), і його побачить значна кількість зацікавлених людей. Гарно підійдуть для розміщення такої рекламної інформації, наприклад, форуми, присвячені придбанню нового житла.

Не забувайте і про маркет-плейси. У бізнес-оголошеннях там можна ставити посилання на свій сайт, і це теж буде хорошою рекламою для вас.

Таргетована реклама

Таргетована реклама – це реклама, яка має конкретну ціль: демонструється лише вузькій, зацікавленій аудиторії. Таку рекламу нам пропонують Facebook та Instagram, тож ми ще повернемося до неї, коли будемо розглядати просування в соцмережах.

таргет.jpg

 

Наша серія інформаційних листів, присвячена створенню та просуванню власного сайту на цьому завершується. Сподіваємося, що ця інформація стане вам у нагоді та буде дійсно корисною! Бажаємо успіхів!

Чекайте на наступну серію: просування меблевого бізнесу в соцмережах.

Назад до списку статтей
`